NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La Parròquia de Sant Mateu Apòstol de Riudecanyes recorda les Venerables Mares Teresa Toda i Teresa Guasch

enviar a un amigo

El diumenge, dia 2 de desembre, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va presidir la solemne eucaristia a l’església parroquial de Sant Mateu Apòstol de Riudecanyes en el transcurs de la qual es va descobrir una placa en record del baptisme de les Venerables Mares Teresa Toda (1826-1898) i Teresa Guasch Toda (1848-1917), mare i filla, fundadores de les Carmelites Tereses de Sant Josep així com també un quadre amb les inscripcions al llibre de Baptismes de la Parròquia. La missa va ser assistida per Mn. Raimon Mateu, diaca encarregat de la cura pastoral de la Parròquia, i concelebrada per Mn. Magí Mejías, i va comptar amb una representació del govern general de la Congregació i de les comunitats de germanes presents a l’arxidiòcesi.

El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, en l’homilia, va expressar «que no es pot pagar l’esforç que tantes religioses Carmelites Tereses de Sant Josep han fet i fan per educar cristianament  infants i joves, i també per tenir cura de les persones grans i els més necessitats. [...] A la nostra arxidiòcesi tenim dos excel·lents centres educatius, el Col·legi de Sant Josep a Reus i el Col·legi El Carme, a Tarragona, dues obres educatives que van néixer en els primers anys de la història de la Congregació, en vida de les dues fundadores». El Sr. Arquebisbe també va recordar que es van fundar d’altres centres a diverses poblacions com El Catllar, El Morell, Els Garidells, Vallmoll i La Masó, però que, malauradament, no han perdurat fins els nostres dies.

A la llum de la vida d’aquestes Venerables Mares, el prelat va destacar que «el seu itinerari se sosté per la misericòrdia incondicional del Pare del Cel que transforma la seva consciència del dolor en la bellesa de la fe, que s’expressa en compassió vers els més febles i necessitats, en el seu cas les nenes orfes i desvalgudes». I va afegir: «Ambdues es troben en avançat procés de beatificació. Val la pena conèixer bé la seva vida i encomanar-se a elles perquè continuïn sostenint la seva estimada Congregació i el seu poble de Riudecanyes».

La celebració es va cloure amb els parlaments de la Gna. Maria del Carme Herranz del Rey, representant del govern general de la Congregació, i l’alcade de Riudecanyes, Sr. Josep Maria Tost i Borràs.

Galeria fotogràfica»