NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La Mare de Déu de la Pineda ja és a l’església parroquial de Sant Esteve de Vila-seca

enviar a un amigo

Aquest diumenge, dia 2 de desembre, ha tingut lloc la VI Portada de la Mare de Déu, una festa quinquennal iniciada ara fa vint-i-cinc anys. La santa Imatge tornarà al Santuari el dissabte dia 8 de desembre, solemnitat de la Immaculada Concepció, a les 10.45 h. En arribar, cap a les dotze del migdia, se celebrarà l’eucaristia.

La santa Imatge va ser rebuda, aquest diumenge, a la tarda, a la plaça dels Països Catalans, des d’on va començar la processó amb fanalets cap a l’església, pel carrer de la Verge de la Pineda, acompanyada pel seguici festiu. Com a novetat, per primera vegada la Mare de Déu va comptar amb un estendard.

En arribar a la plaça de l’Església, l’Esbart Dansaire Ramon d’Olzina va oferir el seu ball i es va entrar la Imatge a l’Església Parroquial de Sant Esteve, mentre el Cor Nova Unió entonava la sardana «Mare de Déu de la Pineda». A l’interior del temple l’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, va pronunciar unes paraules de benvinguda i diverses entitats van fer la seva ofrena floral. Seguidament, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va presidir la celebració de la Paraula.

Actes durant la setmana

Són diversos els actes que s’han programat al llarg de la setmana amb motiu d’aquesta VI Portada organitzada per la Parròquia de Sant Esteve i l’Associació Amics del Santuari de la Pineda, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Vila-seca.

Cada dia, de dilluns a divendres, s’obrirà l’església parroquial a les deu del matí. A un quart d’onze es resarà el Rosari i a les dotze, l’Àngelus. A la tarda, el temple s’obrirà a dos quarts de sis fins després de la missa de les vuit del vespre que cada dia serà presidida per un prevere vinculat amb la Parròquia de Vila-seca i sostinguda amb els cants i la música d’un Cor diferent. El dimarts, dia 4, a la una del migdia, la Comunitat ortodoxa russa, la qual també celebra la seva litúrgia al Santuari, organitzarà una pregària de súplica a la Mare de Déu («Moleben»).

Galeria fotogràfica»